Grote steden, groter aanbod, de bekendste en meest tot de verbeelding sprekende merken … Het zijn veronderstellingen die niet altijd opgaan, toch niet volgens Brilart. Vind je niet wat je zoekt bij Brilart, of het nu in de vestiging is in Heule of in Torhout, dan zal je het naar alle waarschijnlijk ook niet in brillenwinkels in de grotere steden vinden.
Normaal komt een samenvatting pas aan het einde van een artikel, maar omdat Brilart kan uitpakken met een pak troeven, beginnen we er dit blogartikel mee. Wil je meer weten, lees dan zeker het volledige artikel!
Brilart Heule is:
Zaakvoerder Dimitri Degezelle is een geboren en getogen Heulenaar. Zijn vrouw Nele en hij wonen er nog steeds en ook hun dochters groeien er op. De eerste Brilart-winkel kwam er echter in Torhout. Omdat ze vaak pas laat thuiskwamen en omdat ze hun dochters naar eigen zeggen te weinig zagen, beslisten ze om een winkel te openen in Heule. Dichter bij huis zijn was een reden, maar niet de enige. “Er was ook gewoon nog heel wat potentieel in Heule. Veel concurrentie was en is er tot op vandaag niet. Een logische stap dus”, vertelt Dimitri.
Hoewel Heule slechts op zo’n vijf kilometer verwijderd is van het centrum van Kortrijk is er een groot verschil tussen beide locaties. Uiteraard vind je in Kortrijk centrum een pak brillenwinkels en opticiens. Het aanbod is groot, maar dat betekent niet dat je er zomaar vindt wat je zoekt. En dat geldt voor meer steden dan enkel Kortrijk. Wat opvalt is dat heel wat zaken in grotere steden kiezen voor de eerder klassieke brillencollecties. Het is wat de klant verlangt, dus dat bieden ze aan. Maar soms moet je als zaakvoerder ook eens uit je eigen comfortzone durven treden. Als je die drempel zelf niet over durft, dan kan je dat ook niet verwachten van je klanten. De trendy en soms ook gedurfde collecties zijn er in dergelijke steden vaak dun gezaaid.
Los van de collecties die worden aangeboden, ontbreekt het Kortrijk aan hippe, trendy brillenwinkels. Er zijn er, maar het is toch even zoeken.
Vergis je niet, hip en trendy betekent niet dat je je beperkt tot een bepaalde leeftijdscategorie, ook oudere mensen en senioren kunnen hip en trendy zijn. Het gaat om een concept, een visie die elke doelgroep aanspreekt. Brilart zet zwaar in op een totaalbeleving, een verhaal waar mensen zich mee kunnen associëren.
Eigenlijk is er niet echt sprake van een concurrentiestrijd. Brilart vaart een eigen koers. De zaakvoerders Dimitri en Nele volgen hun gevoel. Maar waar zitten nu precies de verschillen tussen een dorp als Heule en een grootstad als Kortrijk?
Een van de grote troeven waar Brilart Heule mee kan uitpakken is de toegankelijkheid van de winkel en zijn bereikbaarheid. Er is niet enkel een grote parking (capaciteit 60 voertuigen) waar je gratis je wagen kwijtkunt, er is ook een bushalte net voor de winkel. Je hoeft met andere woorden geen rondjes te rijden in een druk stadscentrum tot je een parkeerplaats vindt. Verbreed je horizon en zak eens af naar Heule, shop eens buiten de stadskern. Maak kennis met Nele en ontdek hier wat je elders moeilijk zal vinden.
Durf eens kiezen voor een design dat misschien wat buiten je comfortzone ligt. Je verrast er niet enkel je omgeving mee, je ziet jezelf letterlijk en figuurlijk eens door een andere bril.
Het mag dan al als een ongelooflijk cliché klinken, maar Brilart biedt werkelijk voor elk wat wils. Van conservatieve/klassieke collecties, zoals je die vaak terugvindt in de grotere steden, tot trendy, hippe en hypermoderne exemplaren, het nieuwste van het nieuwste. Brilart is veel meer dan het klassieke ‘glas-brilverhaal’. Hip en trendy klinken misschien duur, maar dat is het kostenplaatje van dergelijke brillen zeker niet altijd. “Kwaliteit hoeft echt geen stukken van mensen te kosten”, vult Dimitri aan.
Het Brilart-team houdt de vinger stevig aan de pols. Lees hoe ze de nieuwste trends spotten of kom meer te weten waarom Brilart aandachtig kijkt naar wat er gebeurt in Italië.
Eenmaal binnen, kom je in een totaal andere wereld terecht. Dimitri bedacht samen met een vriend het concept en had een aantal dagen later het ontwerp klaar. Het oog voor detail is fenomenaal en laat de collecties echt tot leven komen. Je wordt er instant gelukkig van. Brillen worden, al naargelang het type, gepresenteerd op zorgvuldig gekozen en ontworpen achtergronden … Exclusieve collecties zitten, net als waardevolle museumstukken, in prachtige, op maat gemaakte etalagekasten.
Niet enkel over de keuze voor bepaalde collecties wordt hard en lang nagedacht. Er gaat ook veel denkwerk naar de manier waarop brillen gepresenteerd worden. Alles moet kloppen, en dat doet het ook. Ervaar zelf een bezoek aan een Brilart-winkel. Maak vandaag nog een afspraak.
Neem - als de overheid het opnieuw toelaat - gerust de kinderen mee. Terwijl jij een bril uitzoekt, kunnen zij zich in de ‘kids corner’ wel even bezighouden.
In Brilart word je niet aan je lot overgelaten. Medewerkers staan te springen om je persoonlijk te begeleiden bij het maken van de juiste keuze. Wil je dat niet, dan kan je uiteraard ook gewoon rustig de verschillende collecties in je opnemen, zonder dat je daarbij gestoord wordt. “Ons voornaamste doel is om mensen met een glimlach naar buiten te zien gaan, met of zonder bril, dat maakt op dat moment eigenlijk niet zoveel uit. Ze moeten vooral een goed gevoel overhouden aan het bezoek.”
De meeste brillenzaken spreken met kennis van zaken, daar is Brilart niet alleen in. Toch bulkt het in beide vestigingen, meer nog dan in een doorsnee brillenwinkel, van ervaring en kennis. Nele is opticien en optometrist, Dimitri kan bogen op meer dan 18 jaar ervaring in de sector. Waar Nele de honneurs waarneemt in Heule, is Dimitri het aanspreekpunt in Torhout. Maar Brilart is meer dan de zaakvoerders, Brilart is een team. En in dat team zitten kleurspecialisten, opticiens, optometristen en mensen met een uitzonderlijk oog voor esthetiek.
“We leiden mensen nooit om de tuin”, antwoord Dimitri op de vraag waarom eerlijkheid en oprechtheid zo belangrijk zijn voor Brilart. De brillenspeciaalzaak draagt vertrouwen hoog in het vaandel en pusht zijn klanten nooit om een bril te kopen waar ze zich niet voor de volle 100% goed bij voelen. Hetzelfde geldt voor prijs. “Als we ervan overtuigd zijn dat een bril van 150 euro beter past qua stijl, dan gaan we nooit een duurdere bril proberen te verkopen enkel om meer marge te kunnen genereren. Dat is niet onze stijl”, zegt Dimitri. “Eerlijkheid duurt nog altijd het langst”, besluit de zaakvoerder.
Brilart Torhout
Rijselstraat 11 | 8820 Torhout | 050 22 20 66
Brilart Heule
Pastoriestraat 12 | 8501 Heule | 056 37 07 76
© 2024 Brilart | BTW BE 0473.136.207 | Algemene voorwaarden | Privacy en cookies | Sitemap |website: adfun.be
Torhout
Rijselstraat 11
8820 Torhout
050 22 20 66
Heule
Pastoriestraat 12
8501 Heule
056 37 07 76
© 2024 Brilart | BTW BE 0473.136.207 | Algemene voorwaarden | Privacy en cookies | Sitemap |website: adfun.be
Brilart Torhout
Rijselstraat 11 | 8820 Torhout | 050 22 20 66
Brilart Heule
Pastoriestraat 12 | 8501 Heule | 056 37 07 76
© 2024 Brilart | BTW BE 0473.136.207 | Algemene voorwaarden | Privacy en cookies | Sitemap |website: adfun.be